بسکتبال ایران در سالی که گذشت

بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۲ سال خوبی را پشت سر نگذاشت. تغییر سرمربی تیم ملی، یکی از نخستین اقدامات جواد داوری در دوران ریاستش بر فدراسیون بسکتبال بود.هاکان دمیر را از لیگ ترکیه روی نیمکت تیم ملی در اردیبهشت ماه نشست.

بسکتبال ایران در سالی که گذشت

بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۲ روز های خوبی را پشت سر نگذاشت.

خط خوردن جمشیدی از تصمیمات بحث برانگیز هاکان بود که برای او گران تمام شد.در جام جهانی شاگردان هاکان دمیر در ۳ مسابقه مرحله گروهی، مغلوب برزیل،‌ ساحل عاج و اسپانیا شدند. ایران پس از سقوط به گروه بازنده‌ها در مرحله دوم نیز از فرانسه و لبنان شکست خورد تا در پایان جام جهانی، تنها بالاتر از اردن در مکان سی‌ویکم و ماقبل پایانی قرار بگیرد.

بسکتبال ایران در سالی که گذشت1

پس از ۵ شکست پیاپی حامد حدادی، اسطوره و نماد بسکتبال ایران در سال‌های اخیر در پایان بازی با لبنان، پیراهن شماره ۱۵ خود را بوسید و برای همیشه از تن درآورد.

در رقابت های آسیایی هانگژو هم شاگردان هاکان دمیر در یک چهارم نهایی به فیلیپین باختند و در نهایت پنجم شدند تا در بازی‌های آسیایی هم دست بسکتبال به مدال نرسد.

هر چه هست اینکه فدراسیون بسکتبال در سال ۱۴۰۲ اصلاً حال و روز خوبی نداشت. باید دید این فدراسیون در سال جاری می‌تواند رویه دیگری در پیش بگیرد یا اینکه سیر نزولی این رشته ادامه‌دار خواهد بود.

اتفاقات تلخ بسکتبال، روز ۱۹ آذر تکمیل شد و محمود مشحون، رئیس پیشین فدراسیون که ۱۵ سال این مسئولیت را بر عهده داشت در ۸۲ سالگی درگذشت.

, ,
فهرست