رکورد فروش پیراهن یوونتوس بالاتر از بقیه تیم ها

یوونتوس
بایرن مونیخ بیشترین فروش پیراهن را دارد

یکی از راه‌های کسب درآمد برای باشگاه‌های اروپایی فروش پیراهن این باشگاه‌هاست که برای هواداران هم جذاب است. اهمیت این موضوع برای باشگاه‌ها پس از بیماری کرونا و مشکلات مالی  بیشتر شد.
بر اساس اعلام منبع معتبر Euromerica Sport Marketing که از سوی فیفا نیز برای این کار مجوز دارد، بایرن مونیخ سال گذشته ۳.۲ میلیون پیراهن در قاره اروپا به فروش رساند که بیشتر از هر باشگاه دیگری بود. رئال مادرید با فروش سه میلیون پیراهن در رده دوم قرار دارد و لیورپول با ۲.۴ میلیون پیراهن و منچستریونایتد با ۱.۹۵ میلیون پیراهن در جایگاه سوم و چهارم ایستاده‌اند.در واقع یوونتوس تنها باشگاه ایتالیایی است که بین ۱۰ باشگاه برتر از نظر فروش پیراهن در قاره اروپا قرار دارد و موفق شده با فروش ۱.۴۲ میلیون پیراهن در رتبه پنجم بایستد. این در حالی است که بارسلونا تنها موفق به فروش ۱.۳۴ میلیون پیراهن شده و در رده ششم قرار گرفته است. چلسی نیز به‌عنوان قهرمان اروپا با ۱.۳۱ و دورتموند با ۱.۱۸ در رتبه هفتم و هشتم جای گرفته‌اند.

بایرن
پیوستن لیونل مسی باعث شده که آمار فروش پیراهن پاری‌سن‌ژرمن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند اما هم‌چنان برای این که آنها به رده‌های ابتدایی برسند کافی نبوده و این تیم را با ۱.۱۸ میلیون در رده نهم قرار داده است. پس از آنها نیز منچسترسیتی ایستاده که با ۱.۰۸ میلیون پیراهنی که در یک سال اخیر فروخته در جایگاه دهم ایستاده است.

فهرست