عملکرد فوق العاده مدافع کومور در روزی که دروازه بان شد

دروازه بان تیم ملی کومور
مدافع کومور دروازه بان این  تیم شد

جام ملت‌های آفریقای ۲۰۲۱، نخستین حضور تیم ملی کومور در بالاترین سطح فوتبال قاره آفریقا بوده است اما آن‌ها در همین دوره تاریخ ساز شدند. تیم ملی کومور با شکست دادن غنای نامدار، با کسب سه امتیاز در مرحله گروهی به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر به مرحله یک هشتم نهایی رسید.
در مرحله یک هشتم نهایی قرار شد تیم ملی کومور به مصاف کامرون میزبان برود اما یک بحران پیش‌بینی نشده برای آن‌ها رخ داد. سلیم بن بُعینا دروازه‌بان اول قمر در بازی با غنا مصدوم شد و مسابقه با کامرون را از دست داد. علی احمدا و معیذ اوسنی، دروازه‌بانان دوم و سوم قمر نیز به ویروس کرونا مبتلا شدند تا کومور برای بازی تاریخی مقابل کامرون، دروازه‌بانی نداشته باشد و مجبور شود یکی از بازیکنانش را به درون دروازه بفرستد

کومور
پیش‌بینی می‌شد این تیم بدون داشتن دروازه‌بان مقابل کامرون میزبان، با تحقیری تاریخی روبرو شود چرا که وقتی ترکیب اصلی اعلام شد، مشخص شد شاکر الهدهور، مدافع چپ ۱۷۲ سانتی‌متری درون دروازه تیم ملی کشورش بایستد. حضور یک بازیکن کوتاه قامت درون دروازه، فوتبال دوستان را متعجب کرد.
کومور در همان دقایق ابتدایی اخراجی داد و ده نفره شد تا همه انتظار داشته باشند کامرون با یک پیروزی پرگل راهی دور بعد شود اما درخشش این بازیکن داخل دروازه باعث شد تا چنین اتفاقی رخ ندهد و این تیم توانست با عملکرد قابل قبول ئر نهایت با شکست ۲ بر ۱ بازی را واگذار کند.

فهرست