فیفا از خصومت پیش آمده بین روسیه و اوکراین نگران است

نگرانی رئیس فیفا از جنگ پیش آمده

پس از شروع درگیری ها بین دو کشور روسیه و اوکراین جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به اتفاقات پیش آمده واکنش نشان داد.او اظهار تاسف کرد از این درگیری و امیدوار است که هر چه سریعتر این جنگ پایان یابد. اینفانتینو در حاشیه اجلاس شورای فیفا، در یک نشست خبری حاضر شد و گفت:
مثل همه، صبح امروز بیدار شدیم و از چیزی که دیدیم شوکه شدیم. بسیار نگران اوضاع هستیم. فیفا برای توقف سریع خصومت‌ها و برقراری صلح در اوکراین ابراز امیدواری می‌کند.او از احتمال تغییر مکان فینال لیگ قهرمانان اروپا هم گفت : وظیفه ما این است که این قضایا را به طور جدی بررسی کنیم. ما به طور اضطراری این کار را انجام خواهیم داد. امیدواریم قبل از بازی اول (ظرف یک ماه آینده) همه چیز حل و فصل شود. کشور های لهستان،سوئد و جمهوری چک نیز پس از این اقدام روسیه علیه اوکراین اعلام کردند در صورتیکه در دور بعد با روسیه رقابت داشته باشند حاضر به حضور در روسیه نخواهند شد.

فیفا از عدم حضور تیم ها در روسیه خبر داد

فیفا در حمایت مردم اوکراین،دنیای ورزش به هیچ وجه نباید به عملکرد ولادیمیر پوتین بی تفاوت باشد

بورتنیچوک وزیر ورزش لهستان خواستار گرفتن میزبانی این دیدار حساس از روسیه شده است.
او در این رابطه گفت:« معتقدم در چنین شرایطی ورزشکاران لهستانی نباید به روسیه بروند. این نظر من است و روی آن تاکید دارم. من معتقدم که دنیای ورزش به هیچ وجه نباید به عملکرد ولادیمیر پوتین بی تفاوت باشد.»
در دیدار دو تیم بارسلونا و ناپولی در مرحله برگشت پلی اف لیگ اروپا دو تیم پیش از آغاز بازی بنری مبنی بر توقف جنگ در حمایت از مردم اوکراین به نمایش گذاشتند.دنیای ورزش کاملا مخالف جنگ می باشند و مخالفت خود را به طرق مختلف به جهانیان و البته روسیه نشان دادند.

فهرست