لیونل مسی را با لقب لاپونگا در اسپانیا می شناسند

لقب لاپولگا برای لیونل مسی2

لیونل مسی اسطوره فوتبال آرژانتین ۳۵ ساله شد و به این مناسبت از القابی که برای مسی استفاده می شود بررسی می کنیم.مشهورترین لقب لیونل مسی، مسیح است اما ابرستاره آرژانتینی لقب دیگری هم دارد: لاپولگا یا کَک. هواداران لیونل مسی اغلب از او با لقب GOAT یاد می‌کنند که مخفف چهار کلمه است که در زبان انگلیسی “بزرگترینِ همه دوران‌ها” معنی می‌شود و البته این لقب در انگلیسی بُز معنی می‌دهد. اما مسی یک لقب مشهور دیگر هم دارد.لاپولگا در زبان اسپانیایی به معنای کَک است. مسی از کودکی با این لقب شناخته می‌شد.گفته می‌شود دو برادر بزرگتر لئو برای اشاره به جثه کوچک برادرشان او را لاپولگیتا یا کَک کوچولو صدا می‌کردند و این لقب از همان زمان با مسی همراه شد.برخی رسانه‌ها در دوران جوانی مسی از او با عنوان لاپولگا اتمیکا یا کَک اتمی یاد می‌کردند.

لقب لاپولگا برای لیونل مسی1

لیونل مسی به دلیل سرعت بالای حرکات پایش، دریبل‌های شگفت‌انگیزی اجرا کرده و در اسپانیا او را به خاطر این قدرت پایین‌تنه و حرکات تکنیکی‌اش به حرکات حشره‌ کک تشبیه می‌کنند.

قدرت بالای پایین‌تنه مسی همیشه به او این امکان را داده که در نبردهای فیزیکی، از حریفان درشت‌تر خود کم نیاورد. او با سرعت بالای حرکات پایش، دریبل‌های شگفت‌انگیزی اجرا کرده و در اسپانیا او را به خاطر این قدرت پایین‌تنه و حرکات تکنیکی‌اش به حرکات حشره‌ کک تشبیه می‌کنند.اکثر بزرگان تاریخ فوتبال لقب‌هایی دارند که با آنها شناخته می‌شوند. کریستیانو رونالدو در اسپانیا با لقب “ال‌بیچو” شناخته می‌شود و رونالدو دو آسیس موریرا را همه فوتبالدوستان با لقبش “رونالدینیو” می‌شناسند.گفته می‌شود خانواده لیونل مسی نام او را به دلیل علاقه‌شان به لیونل ریچی، خواننده شهیر آمریکایی، لیونل انتخاب کرده‌اند. برخی هواداران مسی به خاطر نقش او در باشگاه بارسلونا، به ستاره محبوب‌شان لقب مسیح یا نجات‌دهنده داده‌اند.

, , , ,
فهرست