تیم ملی فوتبال ایران با گل مهدی طارمی به جام جهانی صعود کرد

گلزنان صعود به جام جهانی برای ایران
پس از پیروزی ارزشمند ایران در مقابل تیم ملی عراق،تیم ملی فوتبال ایران  سه هفته مانده به پایان رقابت های انتخابی جام جهانی صعودش را قطعی کرد.در این دیدار مهدی طارمی ستاره بی چون و چرا این روز های خط حمله ایران تک گل این دیدار در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.با این پیروزی ایران با کسب ۱۹ امتیاز نخستین تیم آسیایی می باشد که جهانی شد.پس از ایران، کره جنوبی با دو امتیاز اختلاف در رده دوم گروه قرار دارد. با کسب پیروزی دیگری آنها هم به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ صعود خواهند کرد.این شکل صعود برای فوتبال ایران سریع‌ترین صعود و بدون دردسر به جام جهانی لقب گرفته است که توسط دراگان اسکوچیچ و نسل طلایی فوتبال کشورمان انجام شد.

گلزنی طارمی و صعود به جام جهانی برای ایران
تیم ملی فوتبال ایران با گل طارمی به جام جهانی صعود کرد.

با گلی که طارمی به ثمر رساند او برای دومین دوره پیاپی نقش مهمی در قطعی شدن صعود تیم_ملی_فوتبال_ایران به جام جهانی ایفا کرد.

بازیکنانی که گل صعود ایران به جام جهانی را زدند:
جام جهانی ۱۹۷۸: غفور جهانی
جام جهانی ۱۹۹۸: حماسه ملبورن
جام جهانی ۲۰۰۶: محمد نصرتی
جام جهانی ۲۰۱۴: رضا قوچان نژاد
جام جهانی ۲۰۱۸ : سردار و طارمی
جام جهانی ۲۰۲۲: مهدی طارمی

تیم ملی فوتبال ایران با گل طارمی در جام جهانی

مربیان تیم ملی فوتبال ایران که به جام جهانی صعود کردند

تیم ملی ایران در ادوار جام جهانی در سال های ۱۹۷۸،۱۹۹۸،۲۰۰۶،۲۰۱۴،۲۰۱۸ شرکت کرده است. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز ششمین حضور ملی پوشان ایران خواهد بود.در سال ۱۹۷۸ حشمت مهاجرانی به عنوان سرمربی تیم را به جام جهانی برد.۱۹۹۸ حماسه ملبورن و گل خداداد عزیزی و با قانون گل در زمین حریف ایران با سرمربی گری والدیر ویرا برزیلی  به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرد.سال ۲۰۰۶ برانکو ایوانکوویچ تیم را به جام جهانی موفق شد برساند.سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز کارلوس کی روش با تجربه ایران را به جهانیان شناساند و این بار صعودی مقتدرانه باز با یک مربی کروات دیگر به نام دراگان اسکوچیچ انجام شد.به امید صعود تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که تاکنون در ادوار تاریخ فوتبال ایران صورت نگرفته است.فدراسیون فوتبال ایران از جانب فیفا مبلغ ۱۲ میلیون یورو(درحدود۳۴۰میلیارد تومان)برای صعود به جام جهانی دریافت خواهد کرد.

فهرست