عقب گرد عجیب لژیونر های فوتبال ایران

عقب گرد ستاره های لژیونر فوتبال ایران در این روز ها باعث تعجب کارشناسان و دوستداران فوتبال ملی شده است.حضور سامان قدوس از سطح اول فوتبال اروپا به لیگ امارات و تیمی که در این لیگ اصلا در بین تیم های بالای جدول نمی باشد در نوع خود عجیب است.

عقب گرد عجیب لژیونر های فوتبال ابران2

عقب گرد لژبونر های فوتبال ایران در کمال تعجب

پیش از سامان سردار آزمون هم چنین انتخابی داشت.او از سری آ ایتالیا و بوندسلیگا راهی لیگ امارات شد.اکنون اگر در روز های آینده خبر حضور علیرضا جهانبخش در لیگ امارات منتشر شد نباید تعجب کنیم.با خروج قطعی سامان قدوس از فوتبال اروپا و انتقال سردار آزمون به شباب‌الاهلی امارات، حالا مهدی طارمی به تنها نماینده فوتبال ایران در ۵ لیگ معتبر اروپایی تبدیل شده است.

عقب گرد عجیب لژیونر های فوتبال ابران1

از طرفی مهدی طارمی هم در ۳۲ سالگی به‌سر می‌برد و به بازنشستگی نزدیک شده است. این یعنی فوتبال ایران با خطر خروج کامل از سطح اول باشگاهی اروپا قرار دارد و شاید در سال‌های آینده دیدن بازیکنان ایرانی در ۵ لیگ معتبر به یک آرزو تبدیل شود.

برخلاف فوتبال ایران که این روزها نمایندگانش در لیگ‌های معتبر به کمترین حالت خود رسیده، ژاپن و کره‌جنوبی در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی به فوتبال اروپا صادر کرده‌اند. ژاپن در حال حاضر ۲۱ بازیکن در ۵ لیگ معتبر اروپایی دارد که اغلب آن‌ها هم جزو نفرات تاثیرگذار تیم‌های خود هستند. کره‌جنوبی هم ۸ بازیکن در این ۵ لیگ دارد و گرچه از ژاپن عقب است ولی شرایط به‌مراتب بهتری نسبت به ایران دارد.

, ,
فهرست