بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کیست؟

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال را می توان از بین اسطوره هایی انتخاب کرد که همیشه مورد توجه بزرگان فوتبال بوده است.اگر مسی بتواند با آرژانتین قهرمان جهان شود عملکرد او در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عالی خواهد بود.از سوی دیگر فرانسه هم به دنبال تکرار قهرمانی در جام جهانی می باشد تا به اولین کشور در این رقابت ها تبدیل شود که پس از برزیل سال ۱۹۶۲ پیاپی در دو جام جهانی قهرمان شود.درزیر لیستی از بزرگترین اسطوره های فوتبال تهیه شده و دستاورد های آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کیست؟2

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال از نگاه کارشناسان فوتبال

۱_لیونل مسی
اگر مسی قهرمان جام جهانی شود از نظر افتخارات بالاتر از رونالدو قرار خواهد گرفت. این بازیکن آرژانتینی بیش از ۱۰۰۰ بازی انجام داده و در ۲۵ بازی جام جهانی ۱۱ گل زده است.
۲_دیگو مارادونا
با وجود اینکه مسی در رده باشگاهی به تمامی عناوین دست یافته است اما مارادونا در سال ۱۹۸۶ قهرمان جام جهانی شده است. مسی با زدن ۳۴۵ گل در ۶۷۸ بازی از جمله ۸ گل در ۲۱ بازی جام جهانی، آمار کلی بهتری را دارد.
۳_پله
پله بزرگترین ستاره جام جهانی می باشد و در برزیل با حضور او در سه تورنمنت از چهار تورنمنت که در آن بازی کرده بود، قهرمانی شد. آمار گل‌های پله همچنین می‌تواند رقیب مسی باشد و مهاجم برزیلی ۷۵۳ گل در ۸۱۳ بازی به ثمر رساند که شامل ۱۲ گل در ۱۴ بازی در جام جهانی می‌شود.

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کیست؟1۴_یوهان کرایف
کرایوف قهرمانی جام جهانی را ندارد اما توانسته است انقلابی در فوتبال ایجاد کند.فلسفه این مرد هلندی پایه و اساس را برای بازیکنانی مانند پپ گواردیولا ایجاد کرد تا با کمک‌های او در بازی که هنوز هم مشهود است، روی آن کار کنند. بهترین نتیجه کرایف در جام جهانی نایب قهرمانی در سال ۱۹۷۴ بود و او در مجموع ۴۲۴ گل در ۷۵۴ بازی به ثمر رساند که شامل سه گل در هفت بازی جام جهانی بود.

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کیست؟

۵_کریستیانو رونالدو
هر مقایسه مسی بدون رونالدو ناقص خواهد بود. مهاجم پرتغالی از نظر آماری که در مجموع ۸۲۰ گل در ۱۱۴۳ بازی به ثمر رسانده در ۲۲ بازی جام جهانی ۸ گل به ثمر رسانده است. رونالدو همچنین پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد که مسی، چهار قهرمانی دارد. مسی تقریباً در تمام آمارهای مهم دیگر از کریستیانو بهتر عمل می کند.بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می تواند با قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کاپیتان کنونی این تیم باشد!

, , , ,
فهرست