تاریخچه حضور منچستر سیتی و اینتر میلان در لیگ قهرمانان اروپا

فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲/۲۳ شصت و هفتمین فصل از مسابقات برتر فوتبال باشگاهی در اروپا با نام لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد.
این بازی در ورزشگاه المپیک آتاترک در استانبول در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۰ خرداد ۱۴۰۲) به قضاوت شیمون مارسینیاک از (لهستان) انجام می شود.
اینترمیلان و منچسترسیتی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. درواقع فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲/۲۳ اولین تقابل این دو تیم در رقابت هاتی اروپایی محسوب می شود.

در فصل ۲۰۲/۲۱ منچسترسیتی موفق شد به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد اما با نتیجه ۱_۰ از چلسی شکست خورد و نتوانست نخستین قهرمانی خود را در چمپیونزلیگ کسب کند.

اینتر از ۵ فینالی که در این رقابت ها حاضر بوده ۳ قهرمانی بدست آورده است. اینتر در فصل های (۱۹۶۳_۱۹۶۴) و (۱۹۶۴_۱۹۶۵)در فینال این رقابت ها حاضر بوده و در این دوسال دو قهرمانی را بدست آورده است. در فصل (۱۹۷۲_۱۹۷۱) اینتر بار دیگر فینالیست شد اما مقابل سلتیک شکست خورد.در فصل (۱۹۷۳_۱۹۷۲)در فینال مقابل آژاکس عنوان قهرمانی را از دست داد.و بالاخره در فصل (۲۰۰۹_۲۰۱۰)اینتر با غلبه بر بایرن مونیخ قهرمان شد.

منچسترسیتی در این فصل موفق شده قهرمان لیگ برتر انگلیس و جام حذفی انگلستان شود. آنها در فینال جام حذفی به مصاف همشهری خود منچستریونایتد رفتند و با نتیجه ۲_۱ شاگردان تن هاخ را شکست دادند. در لیگ قهرمانان اروپا هم مقابل اینتر قرار می گیرند.در صورت قهرمانی در فینال پیش رو آنها سه گانه را بدست خواهند آورد.
اینتر هم قهرمان جام حذفی شده و در صورت پیروزی مقابل سیتی دوگانه را بدست خواهد آورد.

سرمربی سیتیزن ها پپ گواردیولا به جز بارسلونا با دیگر تیم هایی که در آنها مربیگری کرده است نتوانسته قهرمان چمپیونزلیگ شود.

تیم هایی که پپ در آنها مربیگری کرده است:

بارسلونا_بایرن مونیخ و منچسترسیتی
جالب است که بدانیم تا به اینجای لیگ قهرمانان اروپا بهترین گلزن:ارلینگ هالند از سیتی با ۱۲ گل
بهترین پاسور کوین دی بروین از سیتی با ۷ پاس گل
بهترین دروازه بان اونانا گلر اینتر با ۸ کلین شیت می باشند.یک جورایی بهترین خط حمله در مقابل بهترین گلر لیگ قهرمانان اروپا قرار خواهند گرفت.
یک نکته جالب در مورد سیتی اینست که که از مرحله یک هشتم نهایی تا فینال این تیم تمامی بازی های خود در دور رفت و برگشت با یک پیروزی و یک تساوی به پایان رسانده است.از مرحله یک هشتم نهایی تا فینال تمامی بازی های سیی با گل همراه بوده است.

مراحل حذفی تا فینال :

اینتر:پورتو_بنفیکا و میلان
سیتی:لایپزیگ،بایرن مونیخ و رئال مادرید

پیش بینی بازی منچستر سیتی

می توانید فینال لیگ قهرمانان اروپا را در تک بت پیش بینی کنید. برای پیش بینی نتیجه بازی اینتر میلان و منچستر سیتی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فهرست