تیم ملی فوتبال ایران بهترین پیروزی خود را در ۱۱ سال اخیر بدست آورد

تیم ملی فوتبال ایران بهترین پیروزی خود را در 11 سال اخیر بدست آورد

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با هدایت کارلوس کی روش اروگوئه را که در رنکینگ فیفا در رده سیزدهمین قرار دارد با یک گل شکست دهد. این برد را می‌توان بهترین برد ۱۱ سال اخیر فوتبال ایران را با توجه به جایگاه حریفان در رنکینگ فیفا محسوب کرد.آخرین برد ملی پوشان فوتبال کشورمان مقابل تیم‌های زیر ۱۵ رنکینگ فیفا به ۶ فروردین ۱۳۹۴(۲۶ مارس ۲۰۱۵) بازمی‌گردد که ایران با سرمربیگری کی‌روش توانست شیلی، تیمی که در آن زمان در جایگاه چهاردهم رنکینگ قرار داشت با ۲ گل وحید امیری و جواد نکونام مغلوب کند.

تیم ملی فوتبال ایران بهترین پیروزی خود را در 11 سال اخیر بدست آورد11

تیم ملی فوتبال ایران بهترین پیروزی خود را در مقابل تیم هایی که رنکینگ خوبی در فیفا داشتند مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ داشته است.

رنکینگ فیفا از سال ۱۹۹۲ تشکیل شده است و تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی ۱۹۹۸ موفق شد با شکست آمریکا که در آن زمان در رده یازدهم رنکینگ فیفا بود شکست دهد.پیش از ورود کی‌روش به کشورمان هم ملی پوشان کشورمان در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۸۹(۹ فوریه ۲۰۱۱) در شرایطی که علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی روی نیمکت داشتند برابر روسیه، تیم دوازدهم رنکینگ فیفا با گل محمدرضا خلعتبری به برتری رسیدند.

, , , ,
فهرست