تیم ملی فوتبال ایران را بهتر بشناسیم

تیم ملی ایران را بهتر بشناسیم5

نشریه آمریکایی در گزارشی مفصل به معرفی تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت.پس از مشخص شدن قرعه کشی جام جهانی و همگروه شدن دوباره ایران و آمریکا در گروه B در همین رابطه نشریه «ussoccer» آمریکا در گزارشی مفصل به بررسی تیم ملی فوتبال ایران قبل از آغاز جام‌جهانی ۲۰۲۲ پرداخت و ۵ نکته کلیدی درباره شاگردان اسکوچیچ منتشر کرد.

ایران چگونه به جام جهانی رسید؟

ایران در دور نهایی مقدماتی جام جهانی در آسیا با انجام ۱۰ بازی رفت و برگشت در مقابل حریفان با کسب ۸ پیروزی،۲تساوی و یک شکست برای سومین بار متوالی به جام جهانی رسید.ایران در گروه A با تیم‌های عراق، کره‌جنوبی، لبنان، سوریه و امارات همگروه بود. تیم ملی ایران با پیروزی یک بر صفر خانگی مقابل عراق در ۲۷ ژانویه و ۳ بازی مانده به پایان رقابت‌های انتخابی، بلیت خود را برای سفر به قطر رزو کرد و به اولین کشور آسیایی تبدیل شد که به قطر راه یافت.

تیم ملی ایران را بهتر بشناسیم3

تاریخچه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی

می توان گفت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پنجمین حضور ایران در این رقابت هامحسوب می شود. این کشور آسیایی هرگز از مرحله گروهی این مسابقات صعود نکرده و در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه پس از اسپانیا و پرتغال سوم شد و نتوانست راهی مرحله بعد شود. ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پس از آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در رده چهارم گروهی ایستاد.در جام ملت های آسیا در سال های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمانی را کسب کرده است.ایران در این زمینه رکورددار است و بیشترین قهرمانی را در میان کشورهای آسیای میانه کسب کرده است. ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بعد از ناکامی در نیمه‌نهایی مقابل ژاپن به مقام سوم رسید.

تیم ملی ایران را بهتر بشناسیم2

سابقه رقابت با آمریکا

در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه ایران و آمریکا در یک گروه قرار داشتند و به مصاف یکدیگر رفتند.این بازی با پیروزی ۲_۱ ایران با گل های حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا در مقابل تک گل برایان مک براید به پایان رسید.در حالی که تنش‌های سیاسی در آن زمان میان آمریکا و ایران بالا بود، رئیس جمهور وقت، بیل کلینتون در صبح مسابقه، گفت: «جام‌جهانی در سراسر سیاره ما محبوب است، زیرا فرصتی را برای مردم از سراسر جهان فراهم می‌کند که نه بر اساس مکانی که بزرگ شده‌اند، بلکه بر اساس رنگ جام‌جهانی مورد قضاوت قرار گیرند».

تیم ملی ایران را بهتر بشناسیم4

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چه کسی است؟

دراگان اسکوچیچ از فوریه ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است.در زمان حضور این سرمربی وضعیت ایران اصلا خوب نبود چرا که این تیم در مرحله دوم مقدماتی آسیا شروع بدی داشت. مربی کروات فوراً شانس ایران را تغییر داد و تیم ملی را به هفت برد متوالی رساند که چهار برد دور دوم را پشت سر گذاشت و سه برد دور سوم را با قدرت شروع کرد.اسکوچیچ قبل از هدایت تیم ملی ایران به مدت هشت سال در تیم‌های باشگاهی در بالکان و خاورمیانه، از جمله در زادگاهش کرواسی، ایران، کویت، عربستان سعودی و اسلوونی، مربیگری کرد.

تیم ملی ایران را بهتر بشناسیم1

معرفی ستاره های تیم ملی فوتبال ایران

احسان حاج صفی که عضو باشگاه آ.اک آتن می باشد و کاپیتان تیم ملی بوده و ۱۱۸ بازی ملی انجام داده است.او در جام های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم برای ایران بازی کرد.سردار آزمون با ۴۰ گل در تنها ۶۲ بازی ملی، رهبر فعال و گلزن ایران است و با ۱۰ گل در مقدماتی جام‌جهانی رهبری تیم را برعهده داشت. این مهاجم در پنجره نقل و انتقالات ژانویه به بایرلورکوزن آلمان رفت. او بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌آید و در دوران حضورش در زنیت سن پترزبورگ روسیه شش گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است.علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی دو بازیکن شاخص دیگر تیم ملی فوتبال ایران هستند که در فوتبال اروپا شاغل هستند.مهدی طارمی عضو باشگاه پورتو می باشد،با گلزنی خود بلیت جام جهانی را برای ایرانی ها رزرو کرد.جهانبخش در فصل ۱۸-۲۰۱۷ با آلکمار بهترین گلزن لیگ هلند شد و اکنون برای فاینورد هلند بازی می‌کند.

تیم ملی ایران را بهتر بشناسیم6

 

, ,
فهرست