سرمربی در ایران حداکثر چند سال روی نیمکت تیمش باقی می ماند؟

سرمربی در ایران حداکثر چند سال روی نیمکت تیمش باقی می مانند؟2

در لیگ های معتبر اروپایی سرمربیان بین ۶تا ۱۰ سال روی نیمکت تیم هایشان حضور دارند اما این مدت در ایران به ۳ سال هم نمی رسد.عدم ثبات مربیان در تیم های ایرانی باعث شده که عمر همکاری آنها با تیم هایشان بسیار کم و در خطر بوده است.این اتفاق در حالی است که در فوتبال روز دنیا، تیم‌هایی را می‌توان یافت که حدود یک دهه نیز با مربیان خود همکاری کرده‌اند.

سرمربی در ایران حداکثر چند سال روی نیمکت تیمش باقی می مانند؟3

سرمربی برنلی با ۹سال و ۱۶۶ روز هدایت این تیم لیگ برتری پس از کسب نتایج ضعیف از سمت خود برکنار شد.

در فوتبال انگلیس و لیگ برتر شان دایچ پس از حضور ۹ سال و ۱۶۶ روز از هدایت برنلی کنار گذاشته بود و با سابقه ترین مربی روی نیمکت یک تیم لیگ برتری بوده است.اکنون یورگن کلوپ مربی لیورپول با ۶ سال و ۱۸۹ روز رکورددار طولانی‌ترین دوره مربیگری یک تیم بین سرمربیان حال حاضر لیگ برتر انگلیس است. پس از او پپ گواردیولا با ۵ سال ۲۸۸ روز در رتبه سوم قرار دارد.در لالیگا نیز دیگو سیموئنه بیشترین مدت حضور روی نیمکت اتلتیکو را در اختیار دارد.

سرمربی در ایران حداکثر چند سال روی نیمکت تیمش باقی می مانند؟5

مربی آرژانتینی ۱۰ سال و ۱۲۶ روز قبل به عنوان سرمربی اتلتیکو انتخاب شد. پس از او جاگوبا آراساته در اوساسونا و امانوئل آلگوسیل در رئال سوسیداد از حدود سه سال و نیم پیش تیم‌های خود را هدایت می‌کنند.در سری آ هم گاسپرینی، در آتالانتا با ۵ سال و ۱۰ ماه در سری A ایتالیا پرچمدار است. بعد از او سینیشا میهایلوویچ، در بولونیا با ۳ سال و ۷۹ روز در رتبه دوم قرار دارد.در بوندسلیگای آلمان کریستین استریچ، سرمربی مونشن گلادباخ با ۱۰ سال و ۱۱۸ روز با سابقهترین مربی حاضر در این لیگ می باشد. پس از او فیشر، سرمربی یونیون برلین با ۳ سال و ۹ ماه در رتبه دوم دیده می‌شود.پاسکال گاستین، سرمربی کلرمونت هم در لیگ ۱ فرانسه با ۵ سال و ۷ ماه، بیشترین دوره مربیگری را در یک تیم داراست.

سرمربی در ایران حداکثر چند سال روی نیمکت تیمش باقی می مانند؟4

اینها نمونه هایی از مدت حضور مربیان در ۵ لیگ معتبر اروپایی است که نشان دهنده اعتماد سران باشگاه ها به انتخاب سرمربی خود می باشد و برنامه ریزی بلند مدت در دستور کار آنها می باشد.
اما در لیگ برتر ایران باسابقه‌ترین مربی در یک تیم، محمد ربیعی، سرمربی مس رفسنجان است که در سال ۹۸ هدایت این تیم را برعهده گرفت و به لیگ برتر صعود کرد. او با ۲ سال و ۸ ماه در رتبه نخست قرار دارد. رضا عنایتی، سرمربی تیم هوادار با ۲ سال و ۳ ماه و ۲۵ روز دوم و گل محمدی، سرمربی پرسپولیس با ۲ سال و ۳ ماه و ۳ روز در رتبه سوم با ثبات‌ترین‌ها هستند.به جز این سه نفر مابقی مربیان کمتر از دو سال هدایت تیم های خود را برعهده دارند.با کمترین بررسی‌ها مشخص می‌شود که در فوتبال ایران برنامه بلند مدت جایگاه چندان بالایی ندارد و تیم‌ها صرفا بر اساس نتایج خود در کوتاه مدت، برنامه‌شان را پیش می‌برند که حاصل آن روزمرگی و در جا زدن فوتبال ایران است.

سرمربی در ایران حداکثر چند سال روی نیمکت تیمش باقی می مانند؟7

, , , , , ,
فهرست