شباهت ها و تفاوت های اسکوچیچ و ساوتگیت را مقایسه کنیم

شباهت ها و تفاوت های اسکوچیچ و ساوتگیت را مقایسه کنیم1

دراگان اسکوچیچ و گرت ساوت گیت سرمربیان دو تیم ایران و انگلیس دو تیم همگروه در جام جهانی شباهت ها و تفاوت هایی را با یکدیگر رو نیمکت دو تیم دارند.شباهت این دو سرمربی در تحت فشار افکار عمومی برای اخراج می باشند.عدم حضور این دو سرمربی روی نیمکت تیم های باشگاهی معتبر رزومه کاری آنها را زیر سوال می برد.اسکوچیچ در ایران تنها هدایت شماری تیم متوسط را برعهده داشت و ساوت‌گیت هم که فقط با تجربه سرمربیگری میدلزبورو به نیمکت سه‌شیرها رسید.اما نکته قابل توجه این دو سرمربی نتایج قابل قبول آنها پس از انتخاب به عنوان سرمربی بوده است.

شباهت ها و تفاوت های اسکوچیچ و ساوتگیت را مقایسه کنیم

اسکوچیچ موفق شد تیم ملی ایران را از مخمصه عجیب مقدماتی جام جهانی خارج کند و به عنوان اولین تیم آسیایی جواز حضور در جام جهانی را کسب کند.

اسکوچیچ ایران را از مخمصه عجیب پیش‌مقدماتی رهاند و با پیروزی برابر بحرین و عراق به مرحله بعد برد. در مقدماتی اصلی هم شاهد بهترین عملکرد تاریخ تیم ملی بودیم و راحت‌تر از حد تصور به قطر رسیدیم. ساوت‌گیت هم ابتدا تیم ملی انگلیس را به نیمه‌نهایی جام‌جهانی رساند و بعد از آن با این تیم به فینال یورو ۲۰۲۰ رسید؛ هر چند در اولی کرواسی و در دومی ایتالیا مانع از پیشروی سه‌شیرها شدند. نهایتا هم نتایج ضعیف و عملکرد بد ایران برابر کره‌ جنوبی و الجزایر و نیز نمایش‌های کابوس‌وار انگلستان در لیگ ملت‌های اروپا، مخصوصا ۲ شکست این تیم برابر مجارستان باعث داغ شدن هشتگ‌هایی با محوریت اخراج اسکوچیچ و ساوت‌گیت شده است.

شباهت ها و تفاوت های اسکوچیچ و ساوتگیت را مقایسه کنیم2

تفاوت عمده این دو سرمربی در بحث قیمت و دستمزد این دو سرمربی است؛ جایی که ساوت‌گیت چهارمین سرمربی گران‌قیمت جام‌جهانی ۲۰۲۲ به‌شمار می‌آید، اما اسکوچیچ دقیقا در رده آخر این فهرست قرار گرفته است. فرق جدی‌تر این دو مربی، حمایت سفت و سخت و آشکار فدراسیون فوتبال انگلستان از ساوت‌گیت است. آنها دقیقا می‌دانند چه می‌خواهند و در همان مسیر هم در حرکت هستند، اما در ایران کسی علاقه‌ای به پشتیبانی صریح از اسکوچیچ ندارد. اینجا خود مسئولان فدراسیون هم نمی‌دانند که بعد از انتخابات شهریور هنوز سر کارشان هستند یا نه؛ در نتیجه پا در هوا بودن اسکوچیچ جای تعجب ندارد!

, , , ,
فهرست