طارمی و آزمون زوج ۱۲۰۰ میلیاردی فوتبال ایران از نگاه ترانسفرمارکت

طارمی و آزمون زوج 1200 میلیاردی فوتبال ایران از نگاه ترانسفرمارکت

مهدی طارمی و سردار آزمون دو مهاجم با کیفیت و لژیونر فوتبال ایران،در جدیدیترین به روز رسانی سایت ترانسفر مارکت ارزش گذاری شده اند.مهدی طارمی با انجام بازی های خوب و تاثیرگذار در پورتو عدد ۱۵ میلیون یورو قیمت گذتری شده بود اما حالا از نظر ترانسفرمارکت ۱۷ میلیون یورو می‌ارزد.همچنین سردار آزمون ستاره ۲۷ساله ایرانی که به‌تازگی از زنیت سن‌ت پترزبورگ به بایرلورکوزن در آلمان منتقل شده، همچنان با برچسب ۲۵ میلیون یورویی، ارزشمندترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران به شمار می‌رود.در مجموع زوج خط حمله تیم ملی ارزشی در حدود ۴۲ میلیون یورو می باشند که اگر هر یورو را تقریبا ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، معادل ریالی آن عددی حدود ۱۲۶۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.این عدد خودش گویای خط حمله قوی و بین المللی را نشان می دهد.

طارمی در کنار آزمون

ارزشمندترین بازیکنان پس از طارمی و آزمون، علیرضا جهانبخش با ۴میلیون بورو ارزش دارد.

یک اختلاف بیسار عظیم مابین طارمی و آزمون و سایر ملی پوشان وجود دارد. سومین بازیکن گران‌قیمت فوتبال ایران علیرضا جهانبخش است که چهار میلیون یورو می‌ارزد. علی قلی‌زاده با ۳/۵ میلیون یورو ارزندگی در پله چهارم قرار گرفته و سامان قدوس و ‌اللهیار صیادمنش را هم با برچسب سه میلیون یورویی در رده‌های بعدی داریم.

با ارزش تریین بازیکنان حال حاضر جهان

در حال حاضر در جهان کیلیان امباپه و ارلینگ هالند هستند که ۱۶۰ و ۱۵۰ میلیون یورو می‌‎ارزند. در آسیا هم سون هیونگ مین کره‌ای همچنان با ۸۰ میلیون یورو ارزش صدرنشین است و سردار آزمون ما در رتبه دوم قرار دارد.

الهلال با ارزش ترین تیم آسیا

الهلال و النصر با ۶۰ و ۵۵ میلیون یورو با ارزش ترین تیم های آسیایی می باشند.

سایت ترانسفر مارکت رنکینگ باشگاه های با ارزش آسیا را هم مشخص کرده است.بر این اساس دو تیم عربستانی الهلال و النصر هستند که ۶۰ و ۵۵ میلیون یورو می‌ارزند، به شکلی باورنکردنی تیم الریان قطر که شجاع خلیل‌زاده را در اختیار دارد با ۳۳ میلیون یورو، در رده سوم قرار دارد. آنها خامس رودریگس، ستاره سابق رئال، را هم جذب کرده‌اند اما در لیگ ستارگان قطر به رتبه‌ای بهتر از هشتمی دست نیافتند.اما باشگاه های ایرانی که گران قیمت ترین آنها پرسپولیس است که با ۱۲/۵ میلیون یورو ارزش تیم پنجاهم آسیا به شمار می‌آید. استقلال با ارزندگی ۱۰/۴ میلیون یورو در رده ۶۳ قرار گرفته و پس از آن سپاهان با ارزش ۹/۶ میلیون یورو روی پله ۶۹ به چشم می‌خورد.تفاوت واضح و آشکار ارزش باشگاه ها به وضوح رقابت بین باشگاه های ایرانی و باشگاههای عربی را از بین برده است.

 

, ,
فهرست