فهرست سه نفره مربی مرد و زن سال ۲۰۲۲اعلام شد

فهرست سه نفره مربیانی که نامزد کسب جایزه بهترین مربی سال می باشند اعلام شد.فیفا نامزدهای بهترین مربی سال را در دو بخش فوتبال مردان و زنان معرفی کرد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. کارلو آنچلوتی، پپ گواردیولا و لیونل اسکالونی نامزدهای بهترین مربیان مرد هستند. برنده جایزه مربی سال روز ۲۷ فوریه در مراسمی که در شهر پاریس برگزار می‌شود معرفی خواهد شد.حضور گواردیولا در این فهرست با توجه به اتهاماتی که به منچسترسیتی داده شده است کمی جای تعجب دارد.

فهرست سه نفره مربی مرد و زن سال 2022اعلام شد1

فهرست سه نفره مربیان منتخب زن و مرد سال ۲۰۲۲ از جانب فیفا اعلام شده است.

این در حالی است که مربیانی چون ولید الرکراکی که با مراکش تاریخ‌ساز شد یا استفانو پیولی که بعد از سال‌ها میلان را قهرمان ایتالیا کرد در این فهرست دیده نمی‌شوند.آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید در فصل گذشته قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد. پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر انگلیس را کسب کرد و لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، عنوان قهرمانی جهان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست آورد.
در فوتبال زنان نیز سونیا بوپاستور از المپیک لیون، پیا ساندهاگ از تیم ملی برزیل و سارینا ویگمن از تیم ملی انگلیس سه نامزد دریافت جایزه بهترین مربی سال هستند.

فهرست سه نفره مربی مرد و زن سال 2022اعلام شد

, , , , , ,
فهرست