لوئیس روبیالس در دادگاه حاضر می‌شود

لوئیس روبیالس
فدراسیون فوتبال اسپانیا در بحران

بازیکن تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا، جینفر هرموزو، شکایتی علیه رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، لوئیس روبیالس، به اتهام آزار جنسی و اعمال فشار بر خانواده‌اش برای سکوت مطرح کرده است. این شکایت در ماه جاری میلادی توسط هرموزو به دادگاهی در مادرید ارائه شده و قرار است لوئیس روبیالس روز جمعه در این دادگاه حاضر شود.

 

شکایت اولیه هرموزو مربوط به آزار جنسی بود، اما دادستان‌ها اتهام اعمال فشار را نیز به این شکایت اضافه کرده‌اند. این اتهام مربوط به فشاری است که روبیالس و همراهانش بر خانواده هرموزو وارد کرده‌اند تا آنها بگویند که این بازیکن با این اتفاق مشکلی نداشته است.

پس از این اتفاق، فدراسیون فوتبال اسپانیا هرموزو را تهدید به شکایت حقوقی کرد، اما سپس فیفا روبیالس را تعلیق کرد و بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا به‌طور جمعی از بازی برای این تیم خودداری کردند و کادر فنی تیم، به جز سرمربی، یعنی خورخه ویدا، همگی در اعتراض به این اتفاق استعفا دادند. ویدا نیز در نهایت اخراج شد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا حتی تلاش کرد تا خود را از سوی یوفا تعلیق کند که این کار به معنای اخراج تمام تیم‌های ملی و باشگاهی اسپانیا از مسابقات یوفا بود، اما این درخواست رد شد. سرانجام، این فدراسیون با تاخیر و به‌صورتی  ذلت‌ بار از «جهان فوتبال» عذرخواهی کرد.

روبیالس از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا استعفا داده است، اما این استعفا را نه به دلیل قبول اشتباه خود، بلکه به دلیل فشاری که بر او وارد شده بود، عنوان کرده است و همچنان بر موضع خود مبنی بر بی‌گناهی تاکید دارد.

 

فهرست