مسی در دو قدمی رکورد شهریار ایران

مسی در دو قدمی رکورد علی دایی در تعداد گل های ملی قرار گرفت.تیم ملی فوتبال آرژانتین با درخشش لیونل مسی توانست پرو را در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شکست دهد. آلبی‌سلسته در این بازی با دو گل به پیروزی دست پیدا کرد که هر دو گل را مسی به ثمر رساند.

مسی در دو قدمی رکورد شهریار ایران2

البته او یک گل دیگر را هم به ثمر رساند که VAR آن را رد کرد. مسی با زدن دو گل در این دیدار، بهترین گلزن تاریخ مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی شد.لیونل مسی اولین بازی ملی‌اش را ۱۷ اوت ۲۰۰۵ انجام داد. او در طول ۱۸ سال، ۱۷۸ بازی ملی انجام داده، ۱۰۶ گل به ثمر رسانده و ۵۶ پاس گل داده است. مسی در ماه ژوئن از پاری‌سن‌ژرمن جدا و راهی آمریکا شد.

مسی در دو قدمی رکورد شهریار ایران

مسی در دو قدمی رکورد گلزنی بازی های ملی علی دایی اسطوره فوتبال ایران قرار گرفته است.

در حالی که فیفا و بسیاری از منابع در ابتدا اعلام کردند علی دایی ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی به ثمر رسانده است ولی فیفا بازی ایران برابر تیم المپیک اکوادور در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۰ را دیدار رسمی نمی‌داند. بنابراین یک بازی ملی و یک گل علی دایی کم‌ می‌شود و رکورد جدید علی دایی ۱۰۸ گل در ۱۴۸ بازی ملی می‌شود.

مسی در دو قدمی رکورد شهریار ایران1

بر این اساس لیونل مسی به دو گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد علی دایی برسد و دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال شود. در صدر جدول برترین گلزن دیدارهای ملی، کریستیانو رونالدو با ۱۲۷ گل ایستاده است.

 

 

, ,
فهرست