مشکلات مالی که از زمان آجورلو باقی مانده است

مشکلات مالی باشگاه استقلال از زمان حضور مصطفی آجورلو همچنان وجود دارد.عدم پرداخت بدهی های خارجی باعث شده تا نگرانی هایی برای بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه در زمستان اتفاق بیافتد.باشگاه استقلال در زمان آجورلو حدود ۳۶۰ میلیارد از درآمدهای بورسی برداشت کرده است که حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در صحبت‌های خودش به این مساله اشاره کرد. علاوه بر این مشکلات مالی ، با قراردادن سپرده در بانک و ارائه چک، مدیریت قبلی باشگاه ۱۵۰ میلیارد وام گرفته که به این ترتیب حدود ۵۱۰ میلیارد تومان تامین شده است. درکنار این مورد، با درآمدهای تبلیغاتی و اسپانسری مانند درآمد حدودا ۱۳۰ میلیاردی تبلیغات محیطی و همچنین باقی‌مانده پول فروش قائدی، حدود ۶۵۰ میلیارد تومان برای باشگاه به دست آمده اما چیزی به جز سپرده ۱۲۰ میلیاردی از آن باقی نماند.مورد دیگر بستن قرارداد های عجیب تیم در زمانی که هنوز سرمربی انتخاب نشده بود.

مشکلات مالی که از زمان آجورلو باقی مانده است1

مشکلات مالی باشگاه استقلال از دوران آجورلو تا به امروز ادامه دارد.

مجموع قراردادهای باشگاه استقلال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است.خریدهای این فصل به شکل کاملا محسوسی نامتوازن هستند. به طوریکه ترافیک شدیدی در خط حمله دیده می‌شود اما در خط میانی می‌توان گفت سبد آبی‌ها خالی است. در این بین خریدهایی مانند زواری و حامدی‌فر که ساپینتو اصلا اعتقادی به آن‌ها ندارد نیز سوال مهم دیگری است!
نکته جالب ماجرا طبق اظهارات قربان‌زاده این است که مدیریت قبلی استقلال ضمن قطع همکاری با کارگزار، قید درآمدزایی را زده و فقط به مصرف درآمدهای بورسی و وام پرداخته است. البته آجورلو پروژه‌هایی مانند انیمیشن سازی یا تلویزیون اینترنتی و شبکه ماهواره‌ای را در نظر داشت که به گفته خودش نیمه تمام ماند اما از همان روز اول مشخص بود این پروژه‌ها هیچ سرانجامی نخواهند داشت و بسیاری از اهالی فوتبال نیز در این مورد تذکرات لازم را داده بودند.

مشکلات مالی که از زمان آجورلو باقی مانده است2

, , , ,
فهرست