کارنامه ژنرال در تیم ملی فوتبال ایران

کارنامه ژنرال در تیم ملی فوتبال ایران در بازی های رسمی ملی بدون شکست بوده است.امیر خان قلعه نویی پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان (۲۶ تیر ماه ۱۳۸۵) جانشین برانکو ایوانکوویچ شد و این بار نیز پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به جای کارلوس کی‌روش انتخاب شد تا تاریخ برای این مربی تکرار شود.قلعه‌نویی ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۸۵ سرمربی ایران شد تا تیم ملی را آماده مسابقات مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا کند. در این رقابت‌ها، او با هدایت تیم ملی صاحب چهار پیروزی و دو تساوی شد و بالاتر از کره جنوبی به‌عنوان تیم نخست، تیم ملی را به جام ملت‌ها برد.

کارنامه ژنرال در تیم ملی فوتبال ایران1

در جام ملت‌ها، تیم ملی با هفت امتیاز به‌عنوان تیم نخست گروهش راهی مرحله بعد شد. در مرحله یک چهارم نهایی، تیم ملی در ضربات پنالتی، نتیجه را به کره جنوبی واگذار کرد تا از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. پس از این رقابت‌ها، قلعه‌نویی از تیم ملی کنار رفت و تا سال‌ها اعلام کند بدون شکست در بازی‌های رسمی برکنار شده است. پایان کار او در تیم ملی ۳۱ تیر ماه ۱۳۸۶ بود که با این اوصاف عمر مربیگری‌اش در تیم ملی به ۳۷۰ روز رسید.می توان گفت کارنامه ژنرال در تیم ملی و برکناری او بدون شکست در بازی های رسمی بوده است.

کارنامه ژنرال در تیم ملی فوتبال ایران

کارنامه ژنرال در تیم ملی با ۱۰ پیروزی،۶تساوی و یک شکست می باشد.

تنها شکست قلعه‌نویی در ۹۰ دقیقه در زمان حضورش در تیم ملی، در دیداری دوستانه مقابل مکزیک و با نتیجه ۴ بر صفر بود.تیم ملی ایران در زمان هدایت قلعه نویی ۱۰ بار به پیروزی رسید، در شش بازی به نتیجه تساوی رضایت داد و در یک بازی هم طعم شکست را چشید. پیروزی ۸ بر یک مقابل جامائیکا بهترین نتیجه قلعه‌نویی با تیم ملی به شمار می‌رود. در کارنامه قلعه‌نویی، سه قهرمانی لیگ برتر با استقلال و دو قهرمانی جام حذفی با این تیم دیده می‌شود. او هدایت تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان، تراکتور تبریز، ملوان بندر انزلی و گل‌گهر سیرجان را نیز برعهده داشته است. وی با سپاهان اصفهان نیز به دو قهرمانی لیگ برتر رسیده است.

کارنامه ژنرال در تیم ملی فوتبال ایران2

, , , , ,
فهرست